سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه مراقبت از بتونیر یا میکسر بتن

 

قیمت بتونیر

بتونیر – میکسر بتن - خلاطه

این دستگاه که به آن ملات ساز، خلاطه و میکسر بتن نیز گفته می شود، با ظرفیت های متنوع از 120 تا 1000 لیتر به مشتریان ارائه می گردد. بارگیری مصالح در بتونیر به دو صورت دستی و یا توسط باکت هیدرولیکی صورت می پذیرد. از جمله کاربری های آن می توان به مواردی همچون بتونیر ساختمانی و بتونیر راه سازی اشاره کرد.

نحوه مراقبت از بتونیر:

میکسرهای بتن به دلیل تماس همیشگی که با بتن دارند باید تحت مراقبت  و نگهداری همیشگی باشند.باقی ماندن  سیلیس موجود در بتن باعث فرسایش دستگاه میشود  به همین دلیل باید تجهیزات به صورت روزانه از هرگونه بتن پاک و تمیز شوند. در ادامه مهمترین نکات جهت افزایش طول عمر بتونیر را برای شما ذکر خواهیم نمود:

مهمترین موارد نگهداری از میکسر بتن :

 موتور بتونیر را همیشه تمیز نگه دارید

موتور بتونیر برای آنکه بتواند به درستی کار کند به طور همیشگی باید تمیز نگه داشته شود. به صورت روزانه حتما موتور و بدنه آن را با استفاده از یک پارچه مرطوب تمیز کنید، به این مورد توجه نمایید که ذرات بتن و گرد و غبار به راحتی می تواند وارد موتور شوند، با باد گرفتن موتور می توانید ذرات بتن را از سطح موتور پاک نمایید. به همین خاطر توجه نکردن به تمیز کردن موتور به صورت روزانه باعث صدمه به موتور دستگاه و همچنین افزایش هزینه تعمیر و نگهداری میگردد.

تمیز کردن دیگ میکسر

برای استفاده کردن طولانی از میکسر بتن، باید در نگهداری از دیگ آن نیز کوشا باشید. نگهداری از دیگ میکسر ساده است، هر روز پس تمام شدن کار آب را چندین دفعه داخل دیگ بگردانید تا بتن های باقی مانده در داخل دیگ به طور کامل از بین بروند همچنین سطح بیرونی دیگ را شستشو و بتن ها را از روی سطح پاک نمایید. از آب فشار قوی نیز می توان برای تمیز نمودن داخل دیگ بتونیر استفاده نمود   .  

برای تمیز شدن بتن ها از داخل دیگ، بتونیر را به طور کامل با آب پر کنید و جهت چرخش دیگ را بر خلاف جهتی که میکسر می چرخد، تنظیم و روشن نمایید. این کار تاثیر زیادی در پاک کردن تمامی بتن ها از سطح دیگ میکسر دارد. چندین دفعه دیگ را پر از آب نمودهو بچرخانید و آب را تخلیه کنید این کار را تا زمانی که آب خروجی از بتونیر شفاف و از هر گونه ذرات بتن تمیز گردد انجام دهید.

چگونه دستگاه خود را سالم نگاه داریم، تا عمر بیشتری داشته باشد

به دلیل نبود کمک فنر بتونیرها نباید به سرعت حرکت ، و در صورت یدک کش کردن نیز با سرعت حرکت داده نشود، چون بر اثر ضربه های وارد شده باعث شل شدن اتصالات می شود و در نتیجه منجر به خرابی دستگاه می گردد.

بهترین روش ساخت بتن: اول آب را در داخل دیگ ریخته، دیگ را به حرکت در آورید و سپس ماسه سیمان را اضافه کنید. زیرا در غیر این صورت متریال چسبیده و با تکان خودرن دیگ، محور دچار خرابی میگردد.

  1. گیربکس دستگاه نیاز به واسکازین دارد که باید بصورت مداوم تهیه و سرویس گردد
  2. پس از هر بار بتن سازی، داخل دیگ را شسته و تمیز کنید تا عمر دستگاه بیشتر شود.
  3. موتورها هر 500 ساعت یک بار سرویس شوند.
  4. از ضربه زدن به دیگ و موتور بپرهیزید.
  5. دقت کنید برق ورودی بدون نوسان و افت ولتاژ باشد.
  6. هنگام یدک کش کردن حتماً از اتصال کامل اطمینان داشته باشید.
  7. در مکان های شیب دار حتما چرخ ها را با وسیله ای قفل کنید.